Eğiticilerin Eğitimi

Eğiticilerin Eğitimi İş Akışı

1. İhtiyaç Analizi

  • Hedef grup: Akademik personelin düzeyi (araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, profesör vb.)
  • Geliştirilmesi gereken alanlar: Öğretim yöntemleri, dijital araçlar, ölçme-değerlendirme vb.
  • Anket, görüşme veya önceki performans değerlendirme verileriyle ihtiyaçlar belirlenir.

2. Eğitim Programının Planlanması

  • Eğitim hedefleri ve kazanımları belirlenir.
  • Modül başlıkları oluşturulur.
  • Eğitim süresi ve tarihleri planlanır.
  • Eğitim materyalleri ve kaynakları hazırlanır.
  • Eğitim komisyonunun görüşü alınır

3. Eğiticilerin Belirlenmesi

  • Konu uzmanları (iç eğitmenler ya da dış uzmanlar) seçilir.
  • Eğiticilere program içeriği hakkında bilgilendirme yapılır.

4. Katılımcıların Belirlenmesi ve Davet

  • Katılacak akademisyenler listelenir.
  • Başvuru ya da davet usulüyle katılımcılar belirlenir.
  • Program takvimi ve içeriği ile birlikte bilgilendirme yapılır.

5. Eğitimlerin Uygulanması

  • Eğitimler çevrim içi, yüz yüze ya da hibrit olarak gerçekleştirilir.
  • Katılımcı etkileşimini artırmak için uygulamalar, atölyeler, vaka çalışmaları kullanılır.
  • Katılım listeleri tutulur.

6. Değerlendirme ve Geri Bildirim

  • Katılımcılardan geri bildirim alınır (anket, form, birebir görüşme).
  • Eğitimin etkililiği değerlendirilir (ön test/son test, öğrenme çıktıları).
  • Gerekirse tekrar ya da ileri düzey eğitimler planlanır.

7. Belgelendirme ve Raporlama

  • Katılımcılara sertifika/dijital rozet verilir.
  • Programın genel çıktıları raporlanır.
  • Kurumsal gelişim dosyalarına eklenir

 

UZEM Eğiticilerin Eğitimi Faaliyet Takvimi