Uzaktan Eğitim İş Akışı

Uzaktan Eğitim İş Akışı

1. Uzaktan eğitim konusunun belirlenmesi

  • Uzaktan eğitimin konusu paydaşların görüşleri, kurumun ve toplumun ihtiyaçları ve üst belgelerdeki hedefler doğrultusunda belirlenir.
  • Eğitimin olası hedef kitlesi, içeriği, formatı vs. değerlendirilir.
  • Seçilen uzaktan eğitim için en doğru eğitim türü belirlenir. (halka açık tek video, Türkçe veya İngilizce, video serisi, sertifikalı eğitim, vs.)

2. Uzaktan eğitimi verecek öğretim görevlisinin belirlenmesi

  • Eğitim içeriği konusunda uzman kişilerden, öncelikli olarak AGÜ akademik personelinden, eğitimi verebilecek kişi seçilir.
  • Gerekli onaylar alındıktan sonra eğitimi verebilecek kişi ile iletişime geçilir.
  • İstenen videonun içeriği, formatı, süresi hakkında eğitimi verecek kişi yazılı olarak bilgilendirilir.
  • Eğiticinin talebi halinde eğiticiye danışmanlık ve yardım sağlanır.

3. Video çekimi

  • Video çekim yer ve zamanını belirlenir.
  • Çevrimiçi eğitimler için hedef kitleye en etkin şekilde ulaşacak şekilde duyuru yapılır.
  • Çekim öncesinde eğiticinin talepleri doğrultusunda hazırlıklar yapılır ve çekim sırasında eğiticiye teknik destek sağlanır.
  • Çevrimdışı eğitim ve videolar için çekim sonrası eğiticiden sunumunda kullandığı görseller rica edilir.
  • Eğiticiye yazılı olarak teşekkür edilir ve geri bildirim için anket linki gönderilir.

4. Videonun düzenlenmesi

  • Videoların başına ve sonuna UZEM giriş videosu eklenir.
  • Eğiticinin sunumda kullandığı görseller videoya eklenir.
  • Sunuma disleksi hastaları için uygun bir fontta alt yazı eklenir.
  • Uygun görülmesi halinde sunuma stok görseller eklenebilir.
  • Videoların düzenlemesi bitirilince gerekli görüş ve onaylar alınır ve video son haline getirilir.

5. Videonun yayınlanması

  • Video hedef kitlesine en uygun platformda yayınlanır (AGÜ YouTube sayfası, Canvas, AGÜ UZEM web sitesi, vs.)
  • Videoya ek olarak, görüntüsüz ses dosyası ve yazılı transkripti de ilgili platformda yayınlanır.
  • Paylaşılan platformda kullanıcılardan geri dönüş almak için kullanıcı memnuniyet anketi de paylaşılır

6. Değerlendirme ve geri bildirim

  • Eğiticilerden gelen geri bildirimler değerlendirilir ve raporlanır.
  • Öğrencilerden gelen geri bildirimler değerlendirilir ve raporlanır.

7. Gelecek çekimler ve dersler için iyileştirme çalışmaları

  • Geri bildirim değerlendirme raporları ve videonun yayınlandığı platformun sağladığı analitik veri ve raporlar ile uzaktan eğitim görevlisinin gözlemleri ışığında gelecekte çekilecek videoların ve verilecek eğitimlerin iyileştirilmesi için gerekli iyileştirmeler belirlenir.
  • Onaylanan iyileştirme uygulamaları yazılı iş akışlarına ve kalite süreçlerine eklenir.
  • Uygun görülen iyileştirmeler hayata geçirilerek PUKÖ döngüsü tamamlanır.